Skip to main content

Η λογική του παράλογου

Του Γιώργου Λ. Νικολόπουλου *

Το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται πως δεν μπορεί να απεκδυθεί, τον μανδύα... του "φορατζή" και της φοραμπηχτικής νοοτροπίας. Ο λόγος για τα τέλη κυκλοφορίας, που "αιμοδοτούν" τον Κρατικό Προϋπολογισμό, με 1,6 δις ευρώ ετησίως.

Θεωρώντας, πως τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα (ίσως σωστά) ρυπαίνουν περισσότερο, έστρεψε το αγοραστικό ενδιαφέρον εδώ και τουλάχιστον μία 10ετία σε μικρότερου κυβισμού ή σε μικρότερης εκπομπής ρύπων.

Και σωστά μπορεί να έκανε για προστασία του περιβάλλοντος, αν και ήταν εκείνο το ίδιο που προέτρεψε υποψήφιους αγοραστές, στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 2000, να αποκτήσουν αυτοκίνητα σε δελεαστικές τιμές απαλλασσόμενοι από τα σαραβαλάκια τους.

"Ταξινόμησε" λοιπόν τα τέλη κυκλοφορίας , με βάση τον κυβισμό τους σε τρείς χρονικές περιόδους:

α- Τα "πινακιδομένα" προ του 2000

β - Εκείνα που κυκλοφόρησαν από το 2001 έως το τέλος του 2005

γ - Και τα πιο καινούργια από το 2006 έως μια περίεργη ημερομηνία   30.10.2010.       

Με λίγα λόγια:

- Όσο πιο παλιό (και ρυπογόνο) τόσο λιγότερα τέλη κυκλοφορίας.

- Όσο πιο καινούργιο (και λιγότερο ρυπογόνο) τόσο περισσότερα τέλη  κυκλοφορίας.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΓΙΑ ΙΔΙΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ:

Π.χ. Γιατί το πιο παλιό και πιο ρυπογόνο δίλιτρο του 2000 να έχει τέλη κυκλοφορίας 615€ όταν το πιο καινούργιο και κατά τεκμήριο, νεότερης τεχνολογίας του 2001έως 2005 να έχει τέλη 630€ και το σχεδόν μια δεκαετία πιο νέας τεχνολογίας που λογικά ρυπαίνει λιγότερο του 2006-2010 να έχει 690€

ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ;;;

ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ;;;;

Εεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε;;;

Για του λόγου το αληθές, παρατίθενται οι πίνακες των τελών κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό:

*Α: Επιβατικά ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά έως 31.12.2000.

Κυλινδρισμός : Ποσό σε Ευρώ

Έως 300 κ.εκ. : 22 €

301-785 κ.εκ. : 55 €

786-1.071 κ.εκ. : 120 €

1.072-1.357 κ.εκ. : 135 €

1.358-1.548 κ.εκ. : 225 €

1.549-1.738 κ.εκ. : 250 €

1.739-1.928 κ.εκ. : 280 €

1.929-2.357 κ.εκ. : 615 €

2.358-3.000 κ.εκ. : 820 €

3.001-4.000 κ.εκ. : 1.025 €

4.001 κ.εκ. και άνω: 1.230 €

*Β: Επιβατικά ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά από 1.1.2001 έως 31.12.2005.

Κυλινδρισμός : Ποσό σε Ευρώ

Έως 300 κ.εκ. : 22 €

301-785 κ.εκ. : 55€

786-1.071 κ.εκ. : 120 €

1.072-1.357 κ.εκ. : 135 €

1.358-1.548 κ.εκ. : 240 €

1.549-1.738 κ.εκ. : 265 €

1.739-1.928 κ.εκ. : 300 €

1.929-2.357 κ.εκ. : 630 €

2.358-3.000 κ.εκ. : 840 €

3.001-4.000 κ.εκ. : 1.050 €

4.001 κ.εκ και άνω: 1.260 €

: Επιβατικά ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά από 1.1.2006 έως 31.10.2010.

Κυλινδρισμός : Ποσό σε Ευρώ

Έως 300 κ.εκ. : 22 €

301-785 κ.εκ. : 55 €

786-1.071 κ.εκ. : 120 €

1.072-1.357 κ.εκ. : 135 €

1.358-1.548 κ.εκ.: 255 €

1.549-1.738 κ.εκ. : 280 €

1.739-1.928 κ.εκ. : 320 €

1.929-2.357 κ.εκ. : 690 €

2.358-3.000 κ.εκ. : 920 €

3.001-4.000 κ.εκ. : 1.150 €

4.001 κ.εκ. και άνω : 1.380 €

Μόνον το ψυχογράφημα του "φορομπήχτη" θα μπορούσε να δώσει απάντηση σε μια τέτοια συνεχιζόμενη "λογική του παραλόγου".

-------------------------------------------------------

*Δημοσιογράφος
 e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  
 mobile:6946908062

  • Δημοσιεύθηκε