Έφυγαν από το "πράσινο" και πήγαν στο "μπλε”

Του Γιώργου Λ. Νικολόπουλου
Πρωτίστως να διευκρινισθεί πως ο τίτλος δεν έχει κανένα πολιτικό υπονοούμενο... Πρόκειται για τα χρωματιστά τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, που καθιέρωσε ο τότε υπουργός Θ. Σκυλακάκης, ο οποίος δεν είναι μέλος πλέον του Υ.Σ. Έγχρωμα τιμολόγια για τα οποία σας έχουμε ενημερώσει με προηγούμενη ΑΠΟΨΗ (στις 18/2/2025 με τίτλο: ΑΣΠΡΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΜΠΛΕ τιμολόγια ρεύματος) Ο τίτλος, λοιπόν, δείχνει τη μαζική φυγή των νοικοκυραίων, από το "πράσινο" περισσότερο αλλά και το "κίτρινο" τιμολόγιο λιγότερο, για το "μπλε".
Σε ποσοστά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΑΕΥ αποδίδονται ευκρινέστατα στον πίνακα:
Τα στοιχεία αυτά για το 2024 δείχνουν καθαρά μια "αιμορραγία" των "πράσινων" ειδικών τιμολογίων (τα μόνα που χάνουν πελάτες, οι οποίοι κινούνται μαζικά και πολλαπλώς(σχεδόν 7πλάσια) προς τα "μπλε" από 2,73% σε 13,49% και λιγότερο προς τα κίτρινα από 8,40% σε 14,10% μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου του παρελθόντος έτους.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί αν και ακριβότερο φαινομενικά και αρχικά συγκυριακά το μπλε τιμολόγιο είναι σταθερό μεταξύ 9 και 11 λεπτών η KWh έναντι μεγάλων αυξομειώσεων και διακυμάνσεων του πράσινου, προς το οποίο είχαν προστρέξει αν δεν είχαν κατευθυνθεί τεχνηέντως την περίοδο που οι τιμές λόγω Ουκρανικού και φυσικού αερίου, είχαν ξεφύγει στο Θεό (για να εισπράττουν τις Κρατικές επιδοτήσεις και όχι μόνον).
Η ανάλυση της ΡΑΑΕΥ επισημαίνει πως εκτός από τη σταθερότητα που θέλει για να μη τρέχει αλλόφρων ο Έλληνας με κάθε κρίση, το "μπλε" τιμολόγιο προσελκύει με το δέλεαρ των εκπτώσεων.
Εμείς προσθέτουμε την άποψη πως το "μπλε" το επιλέγουν νοικοκυραίοι που απεχθάνονταν "εμφράγματα" λόγω εξάρσεων τιμών και επειδή ανήκουν κατά τεκμήριο στους ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΤΕΣ και ουχί στους αγόμενους και φερόμενους από τη τιμή και την ευκολία να φεύγουν χωρίς ρήτρα από το ένα τιμολόγιο στο άλλο, ένα είδος "τυχοδιωκτών", για να μην τους τσουβαλιάσουμε όλους στους ΚΑΚΟΠΛΗΡΩΤΕΣ / ΜΠΑΤΑΧΤΣΗΔΕΣ.
Ένα ακόμη κριτήριο που κρατά αρκετούς-ακόμη- στα "πράσινα" πρέπει να θεωρείται η διαφορά στο πάγιο, το οποίο όμως είναι συνάρτηση του ρίσκου να φύγει ο καταναλωτής από το ένα τιμολόγιο στο άλλο χωρίς ρήτρα.
Το γεγονός πάντως πως τα "πράσινα" έχουν χάσει από την αρχή μέχρι το τέλος του 2024 περίπου 16,5 ποσοστιαίες μονάδες κάτι λέει...
George L. Nikolopoulos Journalist, e-mail: