Skip to main content

Το υπουργείο Οικονομικών το "βιολί" του

nikolopoulos
Του Γιώργου Λ. Νικολόπουλου*

Η εμμονή του υπουργείου Οικονομικών σε έναν παραλογισμό, δεν έχει προηγούμενο. Με δεδομένη την παγκόσμια παραδοχή ότι τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα EURO 4  ρυπαίνουν περισσότερο από τα νεότερά τους, με ΜΟΝΗ την ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ θα έπρεπε να έχουν τα υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

Κι όμως δείτε στον πίνακα που ακολουθεί τα τέλη κυκλοφορίας των πιο πρόσφατης ταξινόμησης αυτοκινήτων και τα τέλη κυκλοφορίας βάση του κυβισμού τους. 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Ακολουθούμενα, από τα αυτοκίνητα EURO 5 που είναι νεότερης τεχνολογίας, συνεπώς ρυπαίνουν λιγότερο με φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας, για να φθάσουμε στα EURO 6 τα από οποία από τον Νοέμβριο του 2010 με ημερομηνία πρώτης αδείας κυκλοφορίας έχουν τέλη κυκλοφορίας με βάση την εκπομπή ρύπων και όχι με το κυβισμό.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2:Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

ΠΙΝΑΚΑΣ 3:Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

Χαρακτηριστική περίπτωση ενός δίλιτρου αυτοκινήτου, το οποίο είναι  ταξινόμησης από το 2006 έως το 2010 έχει τέλη κυκλοφορίας 690 ευρώ ετησίως .

Το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο ταξινόμησης από το 2001 έως και  το τέλος του 2005 έχει φθηνότερα αντί ακριβότερα τέλη κυκλοφορίας και συγκεκριμένα 630 ευρώ ετησίως.

Με την ίδια ακριβώς "λογική" του υπουργείου Οικονομικών, αν μπορεί να χαρακτηρισθεί τέτοια μια σακαράκα που ταξινομήθηκε μέχρι το 2000 έχει τέλη κυκλοφορίας 615 ετησίως αν και μπορεί να μην είναι καν καταλυτικό.

Η "λογική" αυτή του υπουργείου Οικονομικών είναι "ληστεία μετά φόνου", για τους ιδιοκτήτες παλαιότερων αυτοκινήτων από το 2010 και  ταξινόμησης από το 2006 μέχρι το Νοέμβριο του 2010, καθώς είναι τα πιο καθαρά από τις τρείς παλαιές κατηγορίες και πληρώνουν τα ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

Το υπουργείο Οικονομικών κωφεύει στις υποδείξεις και τη κοινή λογική και πορεύεται με "το βιολί" του, θυμίζοντας τον αείμνηστο Σωτήρη Μουστάκα "βιολιστή".

* George L. Nikolopoulos, Journalist, email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.,  mobile:6946908062